Критерії оцінювання в 3-4 класах

 

УКРАЇНСЬКА МОВА

 

ВИМОГИ ДО ТЕКСТІВ ДИКТАНТУ І СПИСУВАННЯ  4 клас

 

Семестр

Кількість слів у тексті

Кількість орфограм у тексті диктанту

 та пропущених орфограм у тексті для

 списування

(%)

Кількість слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою та які заздалегідь записуються на дошці

І

70-80 слів

25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати

Не більше 2

ІІ

80-90

25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати

 

Не більше 2

  

НОРМИ ОЦІНЮВАННЯ СПИСУВАННЯ ТА ДИКТАНТУ

Рівень

навчальних

досягнень

Бали

КІЛЬКІСТЬ ПОМИЛОК

 

Початковий

 

 1

 17 і більше

 2

 14-16 помилок

 3

 11-13 помилок

Середній

 4

 8-10 помилок

 5

 5-7 помилок

 6

 1 негруба та 4 грубих помилки

Достатній

 

 7

 2 негрубі та 2 грубі помилки, або 3 грубі

 8

 2 негрубі та 1 груба або1 негруба та 2 грубі помилки

 9

 1 негруба та 1 груба помилки

Високий

 10

 2 негрубі помилки

 11

 1 негруба помилка

 12

 ––


За диктант та списування виставляють одну оцінку. При оцінюванні диктантів та списування доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення письмової роботи. Оцінювання грамотності рекомендується здійснювати за такими вимогами:

*    орфографічні і пунктуаційні помилки вважаються рівноцінними;

*    помилка в одному й тому самому слові, яке повторюється в диктанті кілька разів, вважається однією помилкою; помилки на одне правило, але в різних словах вважаються різними помилками;

негрубими вважаються такі помилки:

*    повторення тієї самої букви в слові;

*    недописування букви в кінці слова (не за правилом);

*    двічі підряд написане те саме слово в реченні.

*    2 негрубі прирівнюються до 1 грубої помилки;

*    охайні виправлення (неправильне написання на правильне) помилками не вважаються;

орфографічні та пунктуаційні помилки на невивчені правила виправляються, але не враховуються (якщо відповідні слова не були виписані на дошку під час диктанту, а розділові знаки не диктувалися вчителем).

ВИМОГИ ДО ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ТА ОЦІНЮВАННЯ ТЕСТОВОЇ РОБОТИ З ПЕРЕВІРКИ МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ У 3-4 


якщо завдання виконано частково, то учневі зараховується від одного до двох балів

  


 

 

ВИМОГИ ДО ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ТА ОЦІНЮВАННЯ КОМБІНОВАНОЇ   РОБОТИ    (диктант/списув. із тестовими завданнями з мовної теми,  не пов’язаними зі змістом тексту)

 

з/п

Види завдань

Кількість

завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завд.

Максимал

кількість балів

1.

4 клас: обсяг тексту - 25-30 слів; кількість орфограм у тексті диктанту* та пропущених орфограм у тексті для списування становить 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати; кількість слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою та які заздалегідь записуються на дошці не більше 2

1

3 бали*

3 бали

2.

Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів

3

по1 балу

3 бали

3.

Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами, які утворюють 3 пари

1

2 бали

2 бали

4.

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю

1

2 бали

2 бали

5.

Творче завдання

1

2 бали**

2 бали

Разом

7

-

12 балів

* за кожну допущену у диктанті або списуванні помилку знімається по 1 балу, три і більше помилок – жодного бала за цей вид роботи не ставиться;

** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання і грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.

 

ВИМОГИ ДО ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ТА ОЦІНЮВАННЯ

КОМБІНОВАНОЇ РОБОТИ

(диктант/списування із завданнями з мовної теми за змістом тексту)

 

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Диктант або текст для списування

4 клас: обсяг тексту - 45-50 слів          (І семестр), 50-55 слів (ІІ семестр); кількість орфограм у тексті диктанту* та пропущених орфограм у тексті для списування становить 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати; кількість слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою та які заздалегідь записуються на дошці не більше 2

1

6 балів*

6 балів

2.

Завдання за змістом тексту для перевірки мовних знань

4

1 балу

4 бали

3.

Творче завдання до тексту

1

2 бали**

2 бали

Разом

6

-

12 балів

 

Перекази -50-70 слів. Письмовий переказ рекомендується проводити в 3-4 класах у кінці вивчення теми «Текст». За письмовий переказ, твір у робочий зошит ставлять дві оцінки – за зміст і грамотність. Якщо учитель/учителька приймає рішення фіксувати поточну оцінку за письмовий переказ, твір у журналі, то ставиться оцінка тільки за зміст. Вимоги до оцінювання грамотності письмового переказу твору такі самі, як до оцінювання диктанту. При визначенні оцінки за грамотність враховуються лише допущені помилки на вивчені правила.

Усний або письмовий діалог проводять у 2-4 класах у кінці вивчення теми «Речення». Підсумкова перевірка сформованості уміння будувати діалог здійснюється за тими ж вимогами, що і поточна.

 

Вимоги до оцінювання діалогу

Матеріал для контрольного завдання. Побудувати діалог за словесно описано вчителем мовленнєвою ситуацією.

Обсяг діалогу – орієнтовно 4-5 реплік у 3 класі та 5-6 реплік у 4 класі на кожного учасника без урахування етикетних формул початку та кінця розмови.

Уміння вести діалог оцінюється за такими критеріями:

 

Рівень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня/учениці

 

 

 

Початковий

1

 

 

Учень спроможний підтримувати діалог, відповідаючи на запитання лише так чи ні.

2

Учень будує діалог лише з однієї елементарної репліки, яка не враховує  ситуації спілкування.

3

Учень будує діалог з 1 репліки (у 2 класі), 1-2 репліки (у 3-4 класах), але робить довгі паузи, припускається багатьох помилок у мовленні.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середній

4

Учень складає діалог, який за обсягом наближається до норми, додержується правил поведінки в розмові, знає усталені вирази, властивості для ввічливої бесіди, але не завжди доречно користується ними. При цьому в діалозі трапляються відхилення від теми, репліки потребують більшої зв’язності між собою; інтонація, добір слів, побудова реплік потребують корекції.

5

 Учень складає діалог, який за обсягом наближається до норми, додержується правил поведінки в розмові, знає усталені вирази, властивості для ввічливої бесіди, і завжди доречно користується ними. При цьому в діалозі можуть бути відхилення від теми, порушення логічного зв’язку між репліками. Інтонація, добір слів, побудова речень потребують незначної корекції.

6

Учень складає діалог, який за обсягом наближається до норми, додержується правил мовленнєвого етикету, але в діалозі можуть бути відхилення від теми, недоліки в пов’язуванні реплік; інтонація, побудова реплік в окремих випадках потребують незначної корекції.

 

 

 

 

 

 

 

Достатній

7

Учень самостійно складає діалог, обсяг якого відповідає нормам, вміє доречно поставити запитання. Але  в діалозі можуть бути відхилення від теми, недоліки в пов’язуванні реплік; учень не досить чітко обґрунтовує свої думки, припускається окремих мовленнєвих помилок.

8

Школяр самостійно складає діалог, обсяг якого відповідає нормам; додержується правил поведінки в розмові; уміє формулювати доречне запитання і коротко, чітко відповідати на запитання. У діалозі можуть траплятися відхилення від теми: порушення логічного зв’язку між деякими репліками; учень може припускатися окремих мовленнєвих помилок.

9

Школяр самостійно складає діалог, обсяг якого відповідає нормам, чітко висловлює свої думки, виявляє вміння сформулювати цікаве запитання, дати влучну, дотепну відповідь, уміє дати позитивну оцінку і бути стриманим та коректним у разі незгоди з думкою співрозмовника. Мовленнєве оформлення відповідає нормам.

 

 

 

 

 

 

Високий

10

Школяр швидко включається в діалог, уважно й доброзичливо слухає співрозмовника, вживає слова ввічливості, не допускає помилок у мовленні. Обсяг діалогу відповідає нормам.

11

Учень швидко включається в діалог, демонструє високу культуру спілкування, вміння уважно й доброзичливо слухати співрозмовника, висловлює свою думку з приводу предмета розмови. Обсяг діалогу відповідає нормам. Мовленнєвих помилок немає.

12

Учень швидко включається в діалог, демонструє високу культуру спілкування, вміння уважно й доброзичливо слухати співрозмовника, висловлює не лише свою думку з приводу предмета розмови, а й зіставляє різні погляди на той самий предмет. Обсяг діалогу відповідає нормам. Мовленнєвих помилок немає.

 

 

 

 


ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Зведений перелік робіт для підсумкових перевірок

Вид перевірки

2 клас

3 клас

4 клас

І

сем.

ІІ

сем.

І

сем.

ІІ

сем.

І

сем.

ІІ

сем.

Навичка читання вголос (усно). Контрольні роботи № 4 і № 8

1

1

1

1

1

1

Навичка читання мовчки (письмово). Контрольні роботи № 2 і № 6

-

-

1

1

1

1

Аудіювання (письмово). Контрольні роботи у 3-4 класах № 1 і № 5; у 2 класі    № 1, № 2, № 5, № 6

2

2

1

1

1

1

Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота № 3

1

-

1

-

1

-

Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота № 7

1

-

1

-

1

Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація

1

Загальна кількість перевірок за семестр

4

4

4

4

4

5

 

КІЛЬКІСНІ ПОКАЗНИКИ ТЕМПУ ЧИТАННЯ ВГОЛОС

Клас

І семестр

ІІ семестр

2

35-45 сл/хв

50-60 сл/хв

3

65-70 сл/хв

75-80 сл/хв

4

80-85 сл/хв

90-95 сл/хв

 

Читання вголос – текст 180-210 слів. Поточна перевірка навички читання вголос здійснюється в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: правильність, спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонують незнайомий художній, науково-художній текст, який у кожному класі відрізняється складністю змісту, мовою твору, побудовою речень. Після читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати завдання на розуміння прочитаного.    Перевірка навички читання вголос, у тому числі розуміння прочитаного, може здійснюватись після першого і наступних перечитувань твору. Якщо перевірка здійснюється після першого перечитування, то виразність не враховується, а запитання мають стосуватись фактичного змісту твору: хто?, що?, які?, де?, коли?, як?; які і як відбувалися події?; хто персонажі?,що вони робили?, до якого жанру належить твір?. Якщо перевірка здійснюється після наступних перечитувань, то виразність враховується, а завдання мають стосуватись визначення теми, основної думки; відтворення послідовності подій, встановлення смислових, причиново-наслідкових зв’язків, рис характеру персонажів, мотивів їхніх вчинків.                                                                                                                                                     Читання мовчки (в письмовій формі) – текст 250-310 слів. Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання. Для цього вчитель пропонує їм узяти в руки олівці. Після слова вчителя «Старт», учні розпочинають читання тексту. Через три хвилини вчитель говорить «Фініш» і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання.

 

 

ПЕРЕВІРКА УМІННЯ ЧИТАТИ НАПАМ’ЯТЬ

Вид поточної перевірки

2 клас

3 клас

4 клас

І

сем.

ІІ

сем.

І

сем.

ІІ

сем.

І

сем.

ІІ

сем.

Читання напам’ять віршованих текстів

2

2

3

2

3

3

Читання напам’ять

прозових текстів

-

-

-

1 уривок з казки

(30-35 слів)

1уривок з казки

(35-40 слів)

1 уривок з оповідання (35-40 слів)

 

Окремі уроки на перевірку уміння читати напам’ять не відводять.У дітей з органічними порушеннями вимови вимова  не враховується.

 

Критерії - Читання віршів напам’ять

Рівень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня/учениці

Початковий

 

 

 

1

Учень монотонно читає напам'ять лише окремі фрази художнього тексту.

2

Учень невиразно читає напам'ять невеличкий фрагмент рекомендованого для вивчення твору.

3

Учень читає напам'ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю фактичних мовленнєвих помилок.

 

Середній

4

При читанні напам'ять твору учень допускає значну кількість помилок різного характеру.

 

5

Учень читає вивчений напам'ять твір зі значними змістовими неточностями, порушеннями правил техніки мовлення.

6

Учень читає напам'ять художній твір з окремими орфоепічними та змістовими помилками.

 

Достатній

 

 

7

При читанні напам'ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але виконує його невиразно, монотонно.

8

Вивчений напам'ять твір учень читає з окремими декламаційними помилками.

9

Учень виразно читає напам'ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові неточності.

 

Високий

 

10

Учень виразно, без помилок та неточностей декламує твір напам'ять.

 

11

 

Вивчений напам'ять твір учень декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного.

 

12

 

Читання напам'ять твору учнем відзначається високим рівнем артистизму, мовленнєвої вправності. Учень виявляє особисте ставлення до прочитаного, може сформулювати і висловити своє «надзавдання» (мету) читання твору.

 


Критерії оцінювання виразного читання

напам’ять художніх творів 

Рівень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня/учениці

Початковий

 

 

 

1

Учень монотонно читає напам’ять лише окремі фрази художнього тексту.

2

Учень невиразно читає напам’ять невеличкий фрагмент рекомендованого для вивчення твору.

3

Учень читає напам’ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю фактичних мовленнєвих помилок.

Середній

4

При читанні напам’ять твору учень допускає значну кількість помилок різного характеру.

5

Учень читає вивчений напам’ять твір зі значними змістовими неточностями, порушенням правил техніки мовлення.

6

Учень читає напам’ять художній твір з окремими орфоепічними та змістовими огріхами.

Достатній

 

 

7

При читанні напам’ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але виконує його невиразно, монотонно.

8

Вивчений напам’ять твір учень читає з окремими декламаційними огріхами

9

Учень виразно читає напам’ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові неточності

Високий

 

10

Учень виразно, без помилок та неточностей, декламує твір напам’ять.

11

 

Вивчений напам’ять твір учень декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного.

12

 

Вивчений напам’ять твір учень декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного.

 

 

Критерії - Художній аналіз твору

Рівень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня/учениці

Початковий

 

 

 

1

Учень відтворює матеріал на елементарному рівні, називаючи окремий літературний факт або явище.

 

2

Учень розуміє навчальний матеріал на елементарному рівні його засвоєння, відтворює якийсь фрагмент окремим реченням.

3

Учень сприймає навчальний матеріал, дає відповідь у вигляді вислову (за допомогою вчителя).

Середній

4

Учень володіє матеріалом на початковому рівні його засвоєння, відтворює незначну його частину, дає ви­значення літературного явища без посилання на текст.

5

Учень володіє матеріалом та окремими навичками аналізу літературного твору, за допомогою вчителя та учнів відтворює матеріал і наводить приклад з тексту.

6

Учень володіє матеріалом, відтворює значну його частину, за допомогою вчителя знаходить потрібні приклади у тексті літературного твору.

Достатній

 

 

7

Учень володіє матеріалом і навичками аналізу літературного твору за поданим вчителем зразком, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних суджень.

8

Учень володіє матеріалом, навичками текстуального аналізу на рівні цілісно-комплексного уявлення про певне літературне явище, під керівництвом вчителя виправляє допущені помилки й добирає аргументи на підтвердження висловленого судження або висновку.

9

Учень володіє матеріалом та навичками цілісно-комплексного аналізу художнього твору, систематизує та узагальнює набуті знання, самостійно виправляє допущені помилки, добирає переконливі аргументи на підтвердження власного судження.

Високий

 

10

Учень володіє матеріалом та навичками цілісно-комплексного аналізу літературного твору, виявляє початкові творчі здібності, самостійно оцінює окремі нові літературні явища, знаходить і виправляє допущені помилки, працює з різними джерелами інформації, сис­тематизує та творчо використовує дібраний матеріал.

11

 

Учень на високому рівні володіє матеріалом, вміннями і навичками аналізу художнього твору, висловлює свої думки, самостійно оцінює різноманітні явища культурного життя, виявляючи власну позицію щодо них.

12

 

Учень вільно володіє матеріалом та навичками текстуального аналізу літературного твору, виявляє особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень різноманітних навчальних завдань, до пере­несення набутих знань та вмінь на нестандартні ситуації, схильність до літературної творчості.

 

 


АУДІЮВАННЯ

 слухати й розуміти усне мовлення учням пропонується прослухати незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого у 3 класі – 210-230 слів.      Для письмової перевірки  добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне    

 

ЧИТАННЯ МОВЧКИ


КРИТЕРІЇ КОМБІНОВАНОЇ РОБОТИ

 перевірки сформованості навички читання мовчки та завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом, творчого на побудову висловлювання власної думки за змістом прочитаного)

з/п

Види завдань

Кільк завдань

Кільк

балів

 Кільк

 балів

1.

Текст (незнайомий учням) для самостійного читання з обсягом: у 3 класі – 250-310 слів; у 4 класі – 330-390 слів. Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній

1

4 бали*

4 балів

2.

Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом

6

1 бал

6 балів

3.

Творче завдання: письмове висловлення власної думки до змісту прочитаного тексту: в 3 класі – 2-3 речення, в 4 класі – 4-5 речень****

1

2 бали***

2 бали

Разом

8

-

12 балів

 

з/п

Види завдань

Кільк

завдань

Кільк

 балів

Кілльк.

балів

1.

Текст (незнайомий учням) для самостійного читання з обсягом: у 3 класі – 250-310 слів; у 4 класі – 330-390 слів. Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній

1

по 4 бали*

4 бали

2.

Завдання до тексту закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів

2

1 бал

2 бали

3.

Завдання до тексту відкритого типу з короткою відповіддю

1

2 бали**

2 бали

4.

Завдання до тексту відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами

1

2 бали**

2 бали

5.

Творче завдання до тексту: письмове висловлення власної думки до змісту прочитаного тексту: в 3 класі 2-3 – речення, в 4 класі – 4-5 речень****

1

2 бали***

2 бали

Разом

6

-

12 балів

** якщо завдання виконано частково, неточно – 1 балом;

***якщо у творчому завдання учень логічно, правильно висловлює думку, обґрунтовує її, дає свою оцінку вчинкам героїв, описаним подіям, завдання оцінюється 2 балами;

**** бали за письмову частину роботи з читання виставляють без урахування помилок за грамотність.

 

 

 


 

МАТЕМАТИКА

 

Вимоги до оцінювання усних відповідей учнів під час

поточної перевірки

Рівень

навчальних

досягнень

учня/учениці

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня/учениці

Початковий

 

 

 

1

 

 

Учень/учениця розрізняє математичні об’єкти, подані в готовому вигляді (поняття, дії, правила, окремі геометричні форми в довкіллі); виконує найпростіші математичні операції за допомогою вчителя

2

Учень/учениця розрізняє окремі об’єкти вивчення (математичні поняття за їх ознаками, формули); виконує найпростіші математичні операції на рівні копіювання зразка виконання

3

Учень/учениця розрізняє об’єкти вивчення (математичні операції, моделі задач); виконує елементарні математичні операції після детального кількаразового їх пояснення вчителем

Середній

4

Учень/учениця частково відтворює засвоєну навчальну інформацію, наводить приклади за аналогією або за підказкою вчителя; розуміє математичну термінологію; розв'язує однотипні математичні операції за наданим зразком

5

Учень/учениця відтворює засвоєну навчальну інформацію за допомоги вчителя (називає суттєві ознаки математичних об’єктів); частково використовує математичну термінологію; виконує математичні операції, але не вміє пояснити свої дії 

6

Учень/учениця відтворює навчальну інформацію у засвоєній послідовності (за допомоги вчителя формулює правила, закони й залежності, ілюструє їх прикладами); частково коментує способи виконання математичних операцій

Достатній

 

 

7

 

Учень/учениця виділяє суттєві ознаки математичних понять; формулює прості висновки; застосовує знання й уміння під час виконання математичних завдань за знайомим алгоритмом; частково пояснює свої дії 

8

Учень/учениця розкриває сутність математичних понять, ілюструє їх прикладами; самостійно виконує математичні операції; детально пояснює свої дії

9

Учень/учениця усвідомлено відтворює навчальний зміст, ілюструє відповіді прикладами з реального життя; виконує завдання, які потребують значної самостійності; виправляє помилки, на які вказує вчитель

Високий

 

10

 

Учень/учениця вільно володіє програмовим матеріалом, встановлює міжпонятійні зв’язки, комбінує елементи навчальної інформації і способи діяльності для одержання іншого шляху виконання завдання; аналізує та обґрунтовує способи виконання математичних операцій; знаходить і виправляє власні помилки

11

Учень/учениця демонструє гнучкі знання; описує варіативні ситуації, в яких можна застосовувати певне знання чи вміння; будує алгоритми виконання математичних завдань; застосовує елементи пошукової діяльності; володіє навичками самоконтролю

12

Учень/учениця виявляє системність знань і способів математичної діяльності, використовує набутий досвід у змінених навчальних умовах і життєвих ситуаціях; демонструє нестандартний підхід до розв'язування навчальних і практично зорієнтованих задач; об’єктивно оцінює свою роботу

 

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ТЕСТОВОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

з/п

Види завдань

Кільк

завдань

Кільк

балів

Кільк

 балів

1.

Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів

3

1 бал

3 бали

2.

Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами

2

2 бали*

4 бали

3.

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю

1

2 бали*

2 бали

4.

Завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю (задача)

1

3 бали**

3 бали

Разом

7

-

12 балів

* якщо хід розв’язування задачі неправильний, учень не отримує жодного балу за цей вид роботи; якщо неправильним є вибір останньої дії – 2 бали; якщо неправильним є вибір однієї дії (другої або третьої) та/чи є помилка в обчисленні – 1 бал; за помилки в обчисленнях при дотриманні ходу розв’язання задачі знімається 1 бал;

** якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КОМБІНОВАНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

з/п

Види завдань

(не менше 4 за рік)

Кільк

завдань

Кільк балів

Кільк

балів

1.

Задача

1

3 бали*

3 бали

2.

Завдання на перевірку обчислювальних умінь і навичок

3

1 бал

3 бали

3.

Завдання пов’язані величинами

1

1 бал

1 бали

4.

Завдання на розв’язання рівнянь, буквених виразів

1

1 бал

1 бали

5.

Геометричний матеріал

1

2 бали**

2 бали

6.

Творче завдання або завдання з логічним навантаженням

1

2 бали

2 бали

Разом

8

-

12 балів

 

Якщо учень виконав менше ніж 50% обсягу роботи, вважається, що він досяг лише початкового рівня.

 

Письмова робота з математики, яка складається лише з задач, оцінюються відповідно до норм оцінювання письмових робіт з математики з урахуванням таких критерій: правильність вибору дій та правильність їх виконання.

 

Рівень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня/учениці

Початковий

 

 

 

1

Хід розв’язування однієї задачі правильний, але розв’язання не завершено (або неправильно виконані обчислення), а друга задача розв’язана неправильно або учень не приступив до її розв’язування.

2

3

Середній

4

Одна задача розв’язана правильно, а хід розв’язування другої задачі неправильний.

Хід розв’язування обох задач правильний, або в обох задачах допущено помилки в обчисленні.

5

6

Достатній

 

 

7

Хід розв’язування обох задач правильний, але в одній з них допущено помилки в обчисленні.

8

9

Високий

 

10

Учень правильно розв’язав обидві задачі. Допускається 1 негруба, або 1-3 охайні виправлення.

11

12

 

 

ВИМОГИ ДО ОЦІНЮВАННЯ ПИСЬМОВИХ РОБІТ

УЧНІВ ПІД ЧАС ПОТОЧНОЇ ПЕРЕВІРКИ

Рівень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня/учениці

Початковий

 

 

 

1

Робота виконувалась, але допущено 12 і більше грубих помилок

2

Правильно вик менше 1/3 роботи або в роботі допущено 10-11 грубих помилок

3

Правильно виконано 1/3 роботи або в роботі допущено 8-9 грубих помилок

Середній

4

Правильно виконано 2/5 роботи або в роботі допущено 6-7 грубих помилок

5

Правильно виконано половину роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 5 грубих помилок

6

Правильно виконано 3/5 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 4 грубі помилки

Достатній

 

 

7

Правильно виконано 2/3 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 3 грубі помилки

8

Правильно виконано 3/4 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 2 грубі помилки

9

Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 грубу й

1 негрубу помилку

Високий

 

10

Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 негрубу помилку

11

 

Робота виконана правильно в повному обсязі окрім завдання підвищеної складності або творчого характеру

12

 

Робота виконана правильно в повному обсязі, в тому числі завдання підвищеної складності або творчого характеру

 

До грубих помилок належать:

ü  Неправильне обчислення у завданні, мета якого – перевірка обчислювальних умінь і навичок;

ü  неправильне розв'язання задачі (пропуск дії, неправильний добір дії, зайва дія)

ü  незнання або неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, залежностей;

ü  невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов умові завдання.

Негрубими помилками є:

Ø  неправильно виконане обчислення у випадку, коли метою завдання не передбачена перевірка обчислювальних умінь і навичок;

Ø  відсутність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин або невідповідність їх виконаним діям та отриманим результатам;

Ø  не доведене до логічного кінця робота з перетворення іменованих чисел з одних одиниць вимірювання в інші;

Ø  неправильне за стилістикою формулювання запитання чи відповіді задачі;

Ø  неправильне списування даних завдання за умови правильного його виконання;

Ø  помилки у записах математичних термінів, символів, позначеннях геометричних фігур.

Ø  Якщо учень (учениця) самостійно знаходить і охайно виправляє допущену помилку, то це не вважається недоліком роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРИРОДОЗНАВСТВО

 

Вимоги до поточного оцінювання навчальних досягнень учнів

 

Рівень навчальних досягнень учня/учениці

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня/учениці

 

1

Учень/учениця відтворює окремі факти та елементарні уявлення не усвідомлюючи їх суті.

Спостерігає за виконанням практичних робіт, але не може пояснити сутність виконання кожної з її частин

Початковий

2

Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу на рівні копіювання зразка, має елементарні уявлення лише за допоміжними запитаннями вчителя, допускаючи неточності і помилки, частково розуміючи відтворене.

Спостерігає за виконанням практичних робіт, повторює висновки про результати спостережень зі значними помилками, не усвідомлюючи їх суті

3

Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання, потребує детального кількаразового пояснення їх виконання.

Практичні роботи виконує зі значною допомогою вчителя; спостерігає за дослідами, які проводить вчитель, але не може їх пояснити; може назвати окремі норми екологічної поведінки в місцевому природному середовищі; включається в роботу малої групи співробітництва, але не виявляє ініціативи і виконує роботу лише за зразком

Середній

 

4

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу у формі понять за допомогою вчителя, віддає перевагу конкретному перелічуванню тіл, явищ, їх ознак; має утруднення встановлювати зв’язки й залежності між тілами і явищами природи, спрогнозувати результат діяльності людини та її вплив на природу.

Під час практичної роботи може повторити за зразком певну операцію, дію; виконує елементарні завдання

5

Учень/учениця за допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, дає визначення понять, допускаючи помилки й неточності, за допомогою вчителя встановлює нескладні зв’язки між природними тілами; виявляє істотні й неістотні ознаки об’єктів, але має утруднення аналізувати об’єкти у логічній послідовності; порівнює природні тіла і явища за однією ознакою та за навідними запитаннями вчителя.

Під час виконання практичних робіт виконує прості досліди за детальною інструкцією вчителя, уміє копіювати зразок виконання певної навчальної дії

6

Учень/учениця будує відповідь у засвоєній послідовності; виконує дії за зразком у подібній ситуації; відповіді доповнює й уточнює за навідними запитаннями вчителя, ілюструє її прикладами з підручника, зошита з друкованою основою, з дидактичних матеріалів; порівнює природні об'єкти не менш, ніж за 2 вказаними ознаками.

Практичні роботи виконує за зразком або алгоритмом (планом) наданим учителем; за вказівкою визначає та виконує завдання у малій групі співробітництва

Достатній

7

Учень/учениця відтворює зміст природничих понять, називає їх істотні та неістотні ознаки, уміє наводити приклади з підручника на підтвердження певних думок, стисло переказує доступний за обсягом текст природничого характеру; порівнює природні об'єкти не менш, ніж за 3 вказаними ознаками; робить спроби висловлювати власні судження.

Практичні роботи проводить самостійно, користуючись планами, інструкціями, складеними за допомогою вчителя; частково контролює і оцінює власні навчальні дії

8

Учень/учениця достатньо повно відтворює навчальний матеріал і застосовує його у стандартних ситуаціях; володіє способами діяльності за певним алгоритмом; відповідає на питання логічно, але з окремими неточностями; знаходить значення зазначених термінів у довідковій літературі; знаходить і систематизує інформацію за двома і більше заданими джерелами.

Практичні роботи, дослідження та спостереження виконує за інструкцією з незначною допомогою вчителя і правильно робить часткові висновки про результати і способи виконання робіт; оцінює конкретні приклади поведінки у природі, власну діяльність

9

Учень/учениця володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних та частково змінених ситуаціях; може спланувати дії для здійснення пошукової діяльності; знаходить необхідну інформацію в додаткових джерелах інформації; обговорює отриману інформацію, застосовує отримані знання в повсякденній діяльності; здійснює самооцінку власних навчальних досягнень за запропонованим зразком.

Самостійні і практичні роботи виконує під опосередкованим керівництвом учителя/ учительки. Називає основні етапи виконання дослідів і практичних робіт та знає основні прилади, їх призначення

Високий

10

Учень/учениця володіє системою природничих понять у межах, визначених навчальною програмою, встановлює як внутрішньопонятійні, так і міжпонятійні зв’язки; вміє розпізнавати тіла і явища природи, які охоплюються засвоєними поняттями різного рівня узагальнення; порівнює природні об'єкти не менш ніж за 3­4 ознаками; відповідь аргументує, використовуючи приклади із життя, опираючись на власний досвід; користується найпростішими вимірювальними приладами, застосовує знання для пояснення та оцінки різноманітних процесів і явищ; планує власну навчальну діяльність з предмета, навчально­дослідних або іншого типу завдань

11

Учень /учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальної програми, вміє застосовувати набуті навички за аналогією і в нових нестандартних ситуаціях; здатен і готовий використовувати отримані знання та вміння в повсякденному житті; фіксує основний зміст навчального тексту у вигляді плану; заповнює запропоновані таблиці; використовує додаткові джерела інформації при вирішенні навчальних завдань; самостійно виконує практичні, творчі завдання, спостереження і дослідження; виступає перед класом; оцінює власний внесок у діяльність малої групи співробітництва

 

12

Учень/учениця має системні, міцні знання про різноманіття тіл, речовин та явищ природи і їх найпростіші класифікації; методи (визначені програмою) вивчення природи; усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; використовує вивчені природничі терміни у власних усних повідомленнях із застосуванням ілюстративного матеріалу і в письмових відповідях; виступах перед класом; бере участь у роботі  групи співробітництва відповідно до зазначеної ролі; описує власні спостереження або досліди, визначає мету спостереження або досліду, умови проведення роботи і отримані результати; використовує набуті знання, уміння та навички в практичній діяльності та в повсякденному житті

 

Підсумкова перевірка і підсумкове оцінювання

Об'єктами підсумкової перевірки з природознавства є:

знання (у формі фактів, понять) про предмети і явища природи, їх взаємозв'язки і залежності між ними;

уміння виконувати різні види навчально-пізнавальних дій щодо об'єктів природи та інформації про них;

уміння оцінювати об'єкти природи, а також власну поведінку та інших людей серед природи;

уміння застосовувати набуті знання й навички у своєму повсякденному житті;

уміння творчого застосування набутих природничих знань і способів діяльності в змінених ситуаціях;

досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу і природи, до різноманітних видів діяльності, зокрема природоохоронної.

Підсумкова перевірка здійснюється письмово у формі тематичної контрольної роботи в кінці вивчення теми (2-4 кл.). Протягом навчального року передбачається 6 тематичних контрольних робіт (по 3 роботи у кожному семестрі).

Тематична контрольна робота може бути: комбінованою, що включає завдання з кожного об’єкта, що підлягає підсумковій перевірці; тестовою, що складається із тестових завдань закритого і відкритого типів.

Залежно від теми, контингенту класу вчитель може обирати або комбіновану або тестову контрольну роботу. Загальна кількість перевірок за семестр від вибору кількості комбінованих робіт не змінюється. При цьому протягом навчального року комбінованих робіт має бути не більше 3.

У 2 класі для контрольної роботи добирають 6 завдань – по 1 завданню з кожного об’єкта, що підлягає підсумковій перевірці: підкреслити певне слово, дати коротку відповідь на запитання, з’єднати поняття із відповідним малюнком тощо. Контрольна робота у 2 класі не передбачає розгорнутих відповідей. Тестові роботи складаються з 3 завдань закритого типу з вибором однієї відповіді з трьох пропонованих варіантів і 2 завдань відкритого типу.

 

 

Вимоги до формування змісту і оцінювання

комбінованої контрольної роботи у 3-4 класах

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Завдання на перевірку знань про предмети і явища природи, їх взаємозв'язки і залежності між ними

3

1 бал

3 бали

2.

Завдання на перевірку умінь виконувати різні види навчально-пізнавальних дій щодо об'єктів природи та інформації про них

1

1 бал

1 бали

3.

Завдання на перевірку умінь оцінювати об'єкти природи, а також власну поведінку та інших людей серед природи

2

1 бал

2 бали

4.

Завдання на перевірку умінь застосовувати набуті знання й навички у своєму повсякденному житті

2

1 бал

2 бали

5.

Завдання на перевірку досвіду емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу і природи, до різноманітних видів діяльності

1

2 бали

2 бал

6.

Завдання на перевірку умінь творчого застосування набутих природничих знань і способів діяльності в змінених ситуаціях

1

2 бали

2 бали

Разом

10

-

12 балів

 

Вимоги до формування змісту і оцінювання

тестової контрольної роботи у 3-4 класах

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів

3

1 бал

3 бали

2.

Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами

2

2 бали

4 бали

3.

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю

1

2 бали

2 бали

4.

Завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю

1

3 бали

3 бали

Разом

7

-

12 балів

 

Для підсумкової перевірки можуть готуватись контрольні роботи з іншими підходами до структурування і комбінування завдань, але з обов’язковим дотриманням вимог до навчальних досягнень учнів, зазначених у чинній програмі з навчального предмета.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар