Інформатика:
критерії
оцінювання 8 клас
Оцінювання навчальних
досягнень учнів з інформатики здійснюється в трьох аспектах: рівень володіння
теоретичними знаннями, рівень сформованності практичних умінь та навичок,
ступінь самостійності у застосуванні ІКТ в конкретній життєвій або навчальній
ситуації, враховуючи:
·
рівень засвоєння
та оволодіння предметними знаннями (репродуктивний, реконструктивний,
частково пошуковий і пошуковий);
·
рівень сформованості
способів навчально-пізнавальної діяльності (учень копією зразок способу
діяльності, виконує спосіб діяльності за зразком, застосовує аналогії,
підходить творчо до їх розв’язання);
·
ступінь самостійності
при виконанні навчальних завдань різного типу (працює під безпосереднім
керівництвом учителя; потребує значної допомоги вчителя; потребує незначної
опосередкованої допомоги; працює самостійно);
·
ступінь самостійності
у застосуванні ІКТ в конкретній життєвій або навчальній ситуації, враховуючи
рівень володіння практичними вміннями та навичками під час виконання практичних
робіт на комп’ютері.
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учень (учениця): засвоїв знання
у формі окремих фактів; з допомогою вчителя або з використанням
підручника розпізнає і називає окремі інформаційні об'єкти; знає та
дотримується правил безпечної поведінки під час роботи в комп’ютерному класі. |
2 |
Учень (учениця): розпізнає та
виділяє інформаційні об‘єкти, пояснює свій вибір та може фрагментарно
відтворити знання про них; з допомогою вчителя фрагментарно виконує окремі
навчальні завдання та практичні роботи на комп’ютері, допускає помилки. |
|
3 |
Учень (учениця): з допомогою
вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу (менше половини);
відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді; навчальні
завдання виконує фрагментарно за значної допомоги вчителя; потребує постійної
активізації та допомоги; способи навчально-пізнавальної діяльності
(практичні і розумові вміння і навички) застосовує на рівні копіювання зразка
способу діяльності. |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця): з допомогою
вчителя відтворює значну частину навчального матеріалу (більше половини); у
відповідях може допускати помилки; за значної допомоги вчителя
виконує навчальні завдання, допускає помилки; має елементарні, нестійкі
навички роботи на комп’ютері; за інструкцією і з допомогою вчителя
фрагментарно виконує практичні роботи, потребує детального кількаразового їх
пояснення, допускає помилки. |
5 |
Учень (учениця): самостійно,
але не повно, відтворює значну частину навчального матеріалу; ілюструє
розуміння базових понять інформатики прикладами з підручника або пояснення
вчителя, відповідає на окремі запитання; з допомогою вчителя виконує
навчальні завдання з частковим поясненням, допускає помилки; за детальною
інструкцією і з допомогою вчителя виконує практичні роботи, не вміє пояснити
свої дії, допускає помилки. |
|
6 |
Учень (учениця): самостійно
відтворює значну частину навчального матеріалу, відповідь будує у засвоєній
послідовності, ілюструє її власними прикладами; з частковою допомогою вчителя
виконує навчальні завдання з достатнім поясненням, допускає помилки; має
стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних на
комп’ютері; способи навчально-пізнавальної діяльності застосовує за зразком
у подібній ситуації; потребує стимулювання й значної допомоги вчителя, коли
працює самостійно. |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця): самостійно
відтворює основний навчальний матеріал з окремими неточностями, застосовуючи
необхідну термінологію, вміє наводити власні приклади на підтвердження певних
тверджень; пояснює та обґрунтовує способи виконання навчальних завдань,
аналізує отриманий результат, робить неповні висновки з допомогою вчителя,
використовує різні джерела відомостей для виконання навчального завдання;
практичні роботи на комп’ютері виконує самостійно за інструкцією; самостійно
виправляє вказані вчителем помилки. |
Достатній |
8 |
Учень (учениця): відтворює
засвоєний навчальний матеріал в іншій послідовності, не порушуючи логічних
зв'язків, інтерпретує та деталізує питання, ідентифікує терміни та поняття; з
незначною допомогою вчителя визначає спосіб розв’язування навчального завдання,
частково аргументує свої міркування; самостійно знаходить необхідні
відомості, систематизує та узагальнює їх; самостійно виконує навчальне
завдання, знаходить та виправляє допущені помилки. має стійкі практичні
навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері; самостійно
виконує практичні роботи, що відповідають вимогам навчальної програми,
аналізує одержані результати, швидко й оперативно виправляє помилки. |
9 |
Учень (учениця): вільно
відтворює навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання,
використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією;
самостійно формулює мету виконання навчального завдання, добирає форми
представлення результату та необхідні відомості; аргументовано обирає
раціональний спосіб виконання навчального завдання, самостійно виконує
навчальні завдання з несуттєвими помилками, знаходить та виправляє допущені
помилки. |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця): системно
відтворює навчальний матеріал у межах програми; дає повні, змістовні
відповіді на поставлені запитання; робить логічні висновки, обґрунтовує свою
думку, висуває припущення; виконує різні типи навчальних і життєвих завдань
(як типових, так і нестандартних, творчих) під опосередкованим керівництвом
учителя, розробляє алгоритм виконання запропонованого навчального завдання,
пропонує нові шляхи розв’язування навчальних завдань; знаходить додаткові
джерела відомостей, використовує запропоновані схеми класифікації для
структурування відомостей та даних, порівнює і зіставляє відомості з кількох
джерел, уміє стисло і логічно подавати узагальнену інформацію; самостійно
приймає рішення, прогнозує наслідки власної поведінки за незначної допомоги
дорослих. |
11 |
Учень (учениця): логічно та
усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах навчальної програми з
інформатики; обґрунтовано відповідає на запитання; аргументовано використовує
знання у нестандартних ситуаціях; раціонально використовує
комп’ютер і комп’ютерні засоби для розв’язування завдань, пов’язаних з
опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і передаванням; розуміє
мету власної навчальної діяльності та самостійно визначає завдання для її
досягнення, вміє виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати
гіпотези |
|
12 |
Учень (учениця): має системні,
міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальної програми з інформатики,
усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях;
самостійно планує особисту навчальну діяльність та оцінює її результати, уміє
приймати рішення, швидко вибрати потрібний спосіб діяльності із кількох
відомих, застосовувати способи діяльності за аналогією і в нових ситуаціях. |
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНИХ РОБІТ (ЗАВДАНЬ)
Рівні навчаль-них досягнень | Бали | Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
Початковий | 1 | Учень (учениця): знає та дотримується правил безпечної поведінки під час роботи в комп’ютерному класі, визначає основні поняття практичної роботи (завдання) |
2 | Учень (учениця): з допомогою вчителя фрагментарно виконує окремі завдання практичної роботи на комп’ютері, допускає помилки. | |
3 | Учень (учениця): окремі завдання практичної роботи виконує фрагментарно за значної допомоги вчителя, допускає помилки; потребує постійної активізації та допомоги. Практичні уміння і навички застосовує на рівні копіювання зразка способу діяльності. | |
Середній | 4 | Учень (учениця): має елементарні, нестійкі навички роботи на комп’ютері; за значної допомоги вчителя виконує фрагментарно завдання практичної роботи, допускає помилки; потребує детального кількаразового їх пояснення. |
5 | Учень (учениця): за детальною інструкцією і з допомогою вчителя виконує завдання практичної роботи, не вміє пояснити свої дії, допускає помилки. | |
6 | Учень (учениця): з частковою допомогою вчителя виконує завдання практичної роботи з достатнім поясненням, допускає помилки; має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних на комп’ютері; практичні навички застосовує за зразком у подібній ситуації; потребує стимулювання й значної допомоги вчителя, коли працює самостійно. | |
Достатній | 7 | Учень (учениця): практичні роботи на комп’ютері виконує самостійно за інструкцією; самостійно виправляє вказані вчителем помилки. |
8 | Учень (учениця): з незначною допомогою вчителя визначає спосіб розв’язування навчального завдання, самостійно виконує практичні роботи, що відповідають вимогам навчальної програми, швидко й оперативно знаходить та виправляє допущені помилки. Має стійкі практичні навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері; аналізує отримані результати. | |
9 | Учень (учениця): самостійно виконує завдання практичної роботи з несуттєвими помилками, знаходить та виправляє допущені помилки. Ґрунтовно аналізує отримані результати. | |
Високий | 10 | Учень (учениця): виконує різні типи завдань практичної роботи (як типові, так і нестандартні, творчі) під опосередкованим керівництвом учителя, розробляє алгоритм виконання запропонованого завдання, пропонує нові шляхи розв’язування навчальних завдань; самостійно приймає рішення, прогнозує наслідки власної поведінки за незначної допомоги дорослих. |
11 | Учень (учениця): раціонально використовує комп’ютерні засоби для розв’язування завдань практичної роботи. Демонструє самостійне творче виконання завдань практичної роботи, аналізує отримані результати. | |
12 | Учень (учениця): демонструє самостійне творче виконання завдань практичної роботи, вміє швидко вибрати потрібний спосіб діяльності із кількох відомих, застосовувати способи діяльності за аналогією і в нових ситуаціях. Ґрунтовно аналізує отримані результати. |
Немає коментарів:
Дописати коментар